مزایای لوله جداره چاه upvc نسبت به لوله جداره چاه فولادی

 

لوله‌ جداره چاه  UPVC، که به طور عامیانه به آن، لوله جداره چاه پلاستیکی نیز گفته می شود، به عنوان یک جایگزین هوشمندانه برای لوله‌های فولادی در سیستم‌های حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق ظهور کرده‌اند. یکی از اهمیت‌های این انتخاب، عدم زنگ زدگی و اکسید شدن در آب است. لوله‌های UPVC به دلیل مقاومت بالا در برابر املاح و شوری آب، مانع از خرابی زودرس شده و عمر مفید آنها را افزایش می‌دهند. همچنین، مقاومت بیشتر در برابر فروریختگی نسبت به لوله‌های فولادی و انعطاف پذیری بیشتر، آنها را به گزینه‌ای مناسب برای مواقع رانش زمین تبدیل کرده است. همچنین، عدم رسوب‌گیری لوله‌های UPVC در آب و سرعت بالاتر در تجهیز چاه، از دیگر مزایای این لوله‌هاست.

با استفاده از لوله های جدار چاه یو پی وی سی به دلیل شیارهای بسیار زیاد که در محیط ایجاد می شود، آبگیری چاه را نسبت به لوله های فلزی، به صورت قابل توجهی افزایش می دهد.

با نصب آسان و عمر طولانی‌تر لوله‌های جداره چاه پلاستیکی، نه تنها به بهبود عملکرد سیستم‌های آبیاری و چاه‌ها کمک می‌کنند بلکه هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را نیز به حداقل می‌رسانند. این انتخاب استوار به بهره‌وری و پایداری منابع آبی، کمک فراوانی می‌کند.

کارخانه پارس پرال به عنوان اولین و تنها تولید کننده تخصصی لوله جدار چاه و آبده UPVC از سال 1380 تحت لیسانس شرکت آب-انرژی آلمان، مشغول به فعالیت شده است.